Rozalia

 Ocena 2/3


Cykl Magdaleny Walii Damy i buntowniczki rozpoczęłam od końca, potem wróciłam do początku, by zakończyć po środku. O ile trzecia część - Natalia i pierwsza - Marianna bardzo mi się podobały o tyle druga Rozalia wciągnęła mnie najmniej. Powodem jest chyba sama główna bohaterka której charakter nie do końca mi pasował. Po za tym tak silna tematyka mistycyzmu i zabobonów też mnie trochę przytłoczyła.
Rozalia nie chcąc dopuścić do planowanego dla siebie przez ojca małżeństwa zgadza się na zaplanowaną przez siostrę i jej rodzinę intrygę. W roli damy do towarzystwa ukrywa się w Czarnowcu, gdzie towarzyszy Juliannie Mierzejewskiej. Tam wraz z Julianną uczy się zasad prowadzenia domu. Rozalia jest z natury bardzo ciekawska , a to sprowadza na nią serię kłopotów.
W dodatku w majątku dzieją się podejrzane rzeczy, którym służba przypisuje nadludzkie siły. Rozalia wiedziona ciekawością spróbuje poznać przyczynę dziwnego zachowania służby.

1 komentarz:

  1. Mam ten cały cykl w planach, ale nie wiem, kiedy go przeczytam. Chyba na emeryturze dopiero ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger