Na moment przed świtem

Ocena 3/3 

Poprzednia saga autorki bardzo mi się spodobała, więc gdy pojawiła się informacja o powstaniu nowej wiedziałam, że muszę sięgnąć po pierwszą część. Byłam bardzo ciekawa jak autorka poradzi sobie z tematyką wojenną. Okazało się, że doskonale dała sobie radę, dzięki czemu wyszła z tego bardzo interesująca powieść. W powieściach Pani Magdaleny najbardziej lubię to, że czytając mam wrażenie jakby bohaterka siedziała obok mnie i sama opowiadała swoją historię. Czytając poprzednie książki przyzwyczaiłam się już  do tego, że każda rozpoczęta w powieści historia znajdywała swoje zakończenie. Natomiast po lekturze Na moment przed świtem mam spory niedosyt nie poznawszy od razu dokładniej losów Adrianny i Agnes. Rozumiem jednak, że może być to celowy zabieg mający skłonić czytelnika do sięgnięcia po kolejne części serii. Nową serią Pani Wala zdecydowanie mnie przekonała, więc będę w gronie tych czytelników, którzy z chęcią sięgną po kolejne tytuły.
Adrianna jest młodą kobietą, ktòra w wyniku kilku złych decyzji z przeszłości tkwi w nieudanym małżeństwie. Kobieta znosi codziennie słowne ataki męża jednocześnie pozwalając mu na złe traktowanie. Adrianna uważa swoje małżeństwo za pokutę za grzechy z przeszłości. Pewnego dnia w szkole w której pracuje poznaje Agnes staruszkę, która opowiada młodzieży swoją historię. Przypadek sprawia, że obie kobiety bardzo się do siebie zbliżają, a historia Agnes pomaga Adriannie w podjęciu ważnych życiowych decyzji.
Agnes obecnie wiekowa staruszka, wspomina swoje życie w czasie wojny, gdy jako bardzo młoda kobieta musiała odnaleźć się z dnia na dzień w nowej wojennej rzeczywistości. Jednocześnie tęskniąc za narzeczonym który wyruszył na wojnę wraz z innymi mężczyznami z ich rodzinnych Mysłowic, aby pròbować obronić kraj przed wrogiem.
Na moment przed świtem to również doskonały obraz Mysłowic - miasta w którym spotykają się cztery rodzaje kultur: Polska, Śląska, Żydowska i Niemiecka. A wojna dla wielu mieszkańców staje się czasem trudnych decyzji polegających na określeniu własnej tożsamości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger