Bóg zawsze znajdzie Ci pracę

   Ocena 3/3

Bóg zawsze znajdzie Ci pracę to jak w przypadku innych książek autorki zbiór 50 felietonów pisanych przez Reginę Brett na różnych etapach jej życia. Felietonistka w książce porusza temat mierzenia wartości drugiego człowieka poprzez zawód jaki wykonuje. Często osoby, które nie z własnej winy znalazły się na życiowym zakręcie i stały się bezrobotne czują się gorsze od innych. Ich samoocena znacznie spada, bo czują, że znalazły się na marginesie społeczeństwa. Regina Brett w swojej książce pokazuje, że zawód, który wykonujemy nie zawsze jest dla nas powodem do szczęścia, bowiem wielu ludzi idzie codziennie do pracy, której nienawidzi, musi zmagać się z trudnym szefem lub jest bardzo słabo opłacana, a przez to czuje się nieszczęśliwa. Nasze podejście do pracy i wykonywanych zajęć definiuje to jak wygląda nasze życie. Wielu ludzi codziennie wykonuje pracę za którą nie dostaje wynagrodzenia, jest ona często niedostrzegana i niedoceniana przez innych, a to właśnie dzięki niej życie innych ludzi staje się łatwiejsze. Bóg stawia przed nami wiele wyzwań i życiowych zawirowań. To co raz zostało nam dane nie musi być z nami na zawsze. Jeśli teraz wykonujemy pracę, która nie daje nam satysfakcji to nie znaczy, że w przyszłości nie znajdziemy innej ciekawszej. Autorka tłumaczy, że czasami warto zaryzykować i puścić bezpieczną linę której się kurczowo trzymamy, bo na jej końcu może być coś znacznie lepszego, nawet jeśli na te zmianę na lepsze przyjdzie nam trochę poczekać.
Ja tak jak autorka wykonywałam już w życiu kilka zawodów, często traciłam jedną pracę, by potem znaleźć kolejną. Kiedyś myśl o byciu bezrobotnym budziła moje przerażenie, spadało też moje poczucie wartości. Teraz jednak patrzę na to wszystko inaczej i kieruję się przesłaniem, że straciłam jedną pracę po to by za jakiś czas zyskać nową lepszą i znacznie ciekawszą niż ta z którą przyszło mi się pożegnać.
Książkę powinny przeczytać szczególnie osoby młode, które dopiero szukają swojej drogi oraz te, które chwilowo zeszły z zawodowego kursu. Książka naprawdę może pomóc człowiekowi zmienić jego sposób patrzenia na sytuację w której się w danym momencie znajduje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger