Natalia

Ocena 3/3

Nie pamiętam kiedy ostatni raz czytałam tak piękną książkę, a sięgnęłam po nią zupełnie przypadkiem. Gdyby nie imię głównej bohaterki, książki Magdaleny Wali nadal nie znalazłyby się w kręgu moich zainteresowań co byłoby ogromnym niedopatrzeniem.
Do tej pory unikałam czytania romansów jednak ten XIX wieczny romans historyczny utwierdził mnie w tym, że jest to zdecydowanie gatunek dla mnie. Nie pamiętam również kiedy główna bohaterka była tak bliska mojemu sercu jak przez ostatnie kilka dni Natalia z powieści.
Natalia Odręga – delikatna, wrażliwa, pełna życzliwości kobieta której przyszło żyć w czasach , w których kobiety były uznawane za niedouczone i mniej inteligentne od mężczyzn.
Ta nie będąca ideałem piękna kobieta pragnie jedynie szczęścia i miłości, uczucia te jednak kilkukrotnie okazują się być dla niej pechowe.
Tracąc nadzieję na małżeństwo zgadza się na ostatnią próbę ojca, by oddać jej rękę mężczyźnie z odpowiedniego rodu. Wybór pada na Szymona Pawłowskiego, człowieka z zasadami, twardo stąpającego po ziemi.
Oboje przypadają sobie do gustu. Szymon nie przejmując się niektórymi fizycznymi niedoskonałościami kobiety zachwyca się jej inteligencją, wrażliwością, poczuciem humoru.
Natalia stanowi dla niego tajemnicę i wyzwanie, jest bowiem zupełnie inna od znanych mu kobiet.
Przyszłemu związkowi i szczęściu pary stara się zaszkodzić kilka osób. Natalia zmuszona jest do wyjawienia wielu rodzinnych tajemnic, również bardzo bolesnych. Jednym z nich jest oskarżenie o stosowanie magii, zabobony dotyczące Czarownic w XIX wiecznym Krakowie mają bowiem silne korzenie, szczególnie wśród prostej i niewykształconej służby.
Książkę czytałam z zapartym tchem tak bardzo przejęłam się losem głównej bohaterki.
Autorka wspaniale oddała klimat tamtych czasów używając odpowiedniego języka np. nazw strojów. Podobał mi się również ten jakże oczywisty, ale niezwykle delikatny romantyzm i erotyzm. Wiele mądrych zdań skłoni czytelnika do przemyśleń. Książka uczy przede wszystkim tego, że najważniejsze jest wnętrze człowieka a nie jego piękny wygląd czy fizyczne niedoskonałości.
Z ogromną przyjemnością sięgnę po wcześniejsze części tego imiennego cyklu.
A do losów mojej imienniczki chętnie wrócę jeszcze nie raz.
Natalia to zdecydowanie najlepsza polska książka po którą w ostatnim czasie sięgnęłam.
Przepiękna okładka dopełnia całości, jest ona jednak drobnym figlem sugerującym czytelnikowi inny niż rzeczywisty wygląd głównej bohaterki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger