Na południe od nigdzie

  Ocena 1/3

Było to moje pierwsze zetknięcie z twórczością Bukowskiego. Niestety niezbyt udane, jest to rodzaj literatury, który nie do końca do mnie przemawia. Przez sporą część książki miałam problem z wywnioskowaniem tego, kto jest jej bohaterem tak zawiłe były dla mnie te historie na początku.
Głównym bohaterem jest Henry Chinaski poeta, który po latach niepowodzeń w końcu odnosi sukces. Wcześniej jednak przez wiele lat zmaga się z chorobą alkoholową, żyjąc na granicy ubóstwa. Prócz zawodu pisarza próbuje swoich sił również jako bokser i pracownik fizyczny.
Jego największą słabością prócz alkoholu są kobiety, tych Chinaski spotyka w swoim życiu naprawdę wiele. Bohater otwarcie i momentami dosyć obcesowo mówi o swoim zamiłowaniu do seksu przez co daje czytelnikowi do zrozumienia że temat ten jest dla niego ważniejszy nawet niż samo pisanie.
Sama fabuła książki była dla mnie dosyć zawiła przez nieco dziwną chronologię opisywanych zdarzeń. Nie mniej jednak sądzę, że miłośników tego gatunku książka ta z pewnością zainteresuje. Jest ona bowiem tak naprawdę historią życia samego autora.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger