Dar miłowania

 Ocena 3/3

Mimo, że okładka i opis są dosyć pospolite to książka tak mnie wciągnęła, że przeczytałam ją w dwa dni. Książek opisujących życie Marii Leszczyńskiej jest niewiele, dlatego gdy natrafiłam na tę to z chęcią po nią sięgnęłam i nie zawiodłam się. Książka utrzymana jest w charakterze dziennika królowej, gdzie "z pierwszej ręki" poznajemy jej życie w Wersalu , ale i to z przed zostania żoną Ludwika XV. Jest to przede wszystkim historia żony, która mimo wszystkich przeciwności kocha męża i pozostaje mu wierna, matki radującej się z narodzin dzieci, ale i opłakującej ich śmierć oraz kobiety wrażliwej na cierpienia poddanych i troszczącej się o ich los. Dopiero po przeczytaniu książki w pełni doceniłam wartość Polki zasiadającej na francuskim tronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger