jedna książka może zmienić życie człowieka...

Ocena 3/3

Po ośmiu latach ponownie przeczytałam Cień Wiatru i poczułam się tak jakbym odkrywała tę książkę na nowo. To jedna z tych książek, która mimo kilkukrotnego czytania nigdy się nie nudzi. Ponownie dałam się porwać magii zamkniętej na kartach powieści, gdzie wbrew pozorom najważniejszą rzeczą nie są książki. Cień Wiatru to historia o miłości nie tylko do książek, przyjaźni, dojrzewaniu i dorastaniu, a także o tym, że każdy człowiek zasługuje na to, by dać mu szansę. Książka wciąga czytelnika już od pierwszych stron tak bardzo, że nie pozostaje nic innego jak tylko poddać się jej urokowi. Głównym bohaterem jest Daniel Sempere, którego poznajemy jako dziesięciolatka kiedy wraz z ojcem wybiera się do miejsca, które wywiera duży wpływ na jego dalsze życie, a jest nim Cmentarz Zapomnianych Książek. Miejsce do którego trafiają zapomniane przez wszystkich książki. Daniel wyrusza w podróż po labiryncie książek, by wybrać jedną, która później całkowicie odmieni jego życie. Trafia na książkę Cień Wiatru autorstwa Juliana Caraxa. Mimo, że ani autor ani tytuł nie są mu znane czuje, że musi tę książkę przeczytać. Pochłania ją w jedną noc i podejmuje się wyzwania, które towarzyszy mu przez wiele lat życia.
Wszędzie, gdzie się da rozpytuje o autora książki próbując wydobyć jego postać z mroków zapomnienia. Dowiaduje się, że znaleziony przez niego egzemplarz powieści jest ostatnim z dostępnych, ponieważ od lat ktoś rozpytuje o książki Caraxa, wykupuje dostępne egzemplarze a następnie je pali. Daniela informacja ta początkowo przeraża jednak później jego chęć poznania prawdy o losach autora przybiera na sile. W czasie wieloletnich poszukiwań ratuje człowieka zyskując w ten sposób oddanego przyjaciela, który pomaga mu w rozwiązywaniu zagadki Juliana Caraxa. Cień Wiatru była pierwszą książką Carlosa Ruiza Zafóna, którą przeczytałam, jednak zaintrygowała mnie tak bardzo, że w ciągu kilku lat przeczytałam wszystkie dostępne w Polsce książki autora. Za najlepsze uważam te pozycje Cień Wiatru, Gra Anioła, Światła Września i Więzień Nieba. Cień Wiatru pojawia się często w zestawieniach najważniejszych książek, które powinno się przeczytać. Uważam, że miejsce książki jest tam w pełni zasłużone. Cień Wiatru to powieść, którą każdy powinien choć raz w życiu przeczytać.

 

3 komentarze:

  1. Kocham Zafona! Cały cykl jest cudowny. Mnie najbardziej urzekła "Gra Anioła". Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grę Anioła również mam w planach zamieścić, ale muszę ją najpierw odświeżyć, bo te książkę z kolei 7 lat temu czytałam, więc tak jak w przypadku powyższej trochę czasu już minęło :)

      Usuń

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger