W paszczy lwa

 Ocena 3/3

 

Z każdą kolejną książką coraz bardziej podoba mi się styl pisania Melisy Bel. W paszczy lwa podobało mi się znacznie bardziej niż Diabelski Hrabia (mimo, że był to udany literacki debiut) to uważam, że w tej książce autorka znacznie bardziej rozwinęła swoje literackie zdolności. W przypadku tego motywu nie miałam już żadnych skojarzeń przez co książkę czytało mi się znacznie lepiej (Diabelski Hrabia kojarzył mi się trochę z Piękną i Bestią) Tu również mamy dwoje wyraźnych bohaterów, chociaż po lekturze jestem w stanie wskazać jeszcze kilka osób których charaktery mocno odbijają się na tle całej historii. W paszczy lwa jest w zasadzie jakby kontynuacją Diabelskiego Hrabiego więc zdecydowanie lepiej rozpocząć czytanie od pierwszej części. Zresztą autorka zręcznie wprowadza tutaj dwoje głównych bohaterów ze swojej pierwszej powieści. Tym razem bardziej zadziorny i buntowniczy charakter przypadł w udziale głównej bohaterce. Catherine jest mocno charakterystyczną postacią z bogatym wachlarzem emocji, który zręcznie pokazuje. Jest pewna siebie, uparta i z uporem maniaka dąży do osiągnięcia obranego celu. W tym przypadku jej celem jest zdobycie serca znacznie starszego od niej barona Nicolasa Devona do którego Cat wzdycha od chwili gdy ujrzała go ratującego niewinne zwierzę. Początkowo jej wysiłki nie przynoszą efektów a w zasadzie przynoszą efekt inny od zamierzonego ponieważ przy każdym spotkaniu z obiektem swoich westchnień Cat zalicza jakąś spektakularną wpadkę. W dodatku przez długi czas jest uważana przez Nicolasa za zbyt dziecinną. Nicolas od czasu gdy publicznie zaczął pojawiać się na salonach jest obiektem westchnień wielu dam. Jest pracowity i dzięki umiejętnym inwestycjom powiększa swój majątek dzięki czemu stanowi doskonałą matrymonialną partię. On sam jednak przynajmniej początkowo uważa, że nie jest zdolny do stałego związku i że nie chce się wiązać tylko z jedną kobietą. Jednak im mocniej chce trzymać się swoich postanowień tym gorzej mu to wychodzi szczególnie gdy jego myśli ciągle zaprząta młodziutka kapryśna pannica. Oboje nie zdają sobie sprawy, że pewna uknuta wspólnie intryga stworzy między nimi bardzo silne więzi. Po lekturze w paszczy lawa mam zdecydowanie ochotę na zapoznanie się z kolejnymi częściami serii więc zapewne niedługo dołączą one do mojej biblioteczki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger