Profil mordercy

 Ocena 2/3


 Jestem fanką kryminałów więc do przeczytania książki skłonił mnie tytuł. Jednak tak jak w kryminałach przedstawione historie są zazwyczaj wymyślone tak w Profilu mordercy psycholog Paul Britton opisuje autentyczne sprawy w których brał udział. Opisy morderstw i gwałtów były często tak szczegółowe, że miałam spory problem z tym czy dam radę doczytać te książkę. Kolejnym problemem był dosyć mały druk. Oczywiście autor tworzył nie tylko profile osób podejrzewanych o wyżej wymienione czyny, ale one dominowały przez większą część książki. Paul Britton został policyjnym profilerem przez przypadek, wszystko zaczęło się od odkrycia zwłok młodej kobiety niedaleko kliniki psychiatrycznej w której na co dzień pracował. Policja nie mogąc ustalić sprawcy przestępstwa zwróciła się do Brittona z prośbą o nakreślenie cech psychologicznych mordercy, które umożliwiłyby policji prowadzenie śledztwa. Pomyślne rozwiązanie sprawy zaowocowało stałą współpracą między Brittonem a policją. Swoje zdolności psychologiczne wykorzystywał do tworzenia profili osób podejrzanych o morderstwa, gwałty, szantaże i porwania. Britton uczestniczył w ponad stu policyjnych śledztwach swoją wiedzą wspierając różne widziały policji na terenie Wielkiej Brytanii. Z książki rzeczywiście można dowiedzieć się sporo ciekawych rzeczy na temat pracy profilera, jednak nie wiem czy bym ponownie po nią sięgnęła, gdyż zawarte w niej opisy były dla mnie zbyt brutalne. 

1 komentarz:

  1. Ciekawi mnie ten temat więc mam tę książkę w planach ;)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger