Chemia w życiu codziennym

Ocena 2/3


Wybrałam te książę bo zaintrygował mnie tytuł i chciałam przeczytać coś ciekawego z dziedziny popularnonaukowej. Po lekturze zdecydowanie stwierdzam, że było warto, bo "Śmierć przy myciu zębów" to spora dawka ciekawostek dotyczących chemii w życiu codziennym. Autorka książki jest z zawodu chemiczką, prowadząc popularny kanał na Youtube stara się zarażać innych swoją miłością do chemii. Książka bardzo przypadła mi do gustu, napisana w lekki, dowcipny sposób, a mimo to przekazująca sporą ilość wiedzy. Czytając poczułam się jak na lekcji chemii, szkoda, że ten przedmiot nie wyglądał tak gdy miałam go w szkole. Zagłębiając się w lekturę dowiecie się o wielu ciekawych rzeczach m.in.:
- o tym, że pobudka budzikiem jest szkodliwa, bo powoduje podniesienie poziomu kortyzolu - hormonu stresu
- pierwszą kawę najlepiej wypić dopiero godzinę po przebudzeniu, gdy nasza poranna ilość kortyzolu trochę opadnie
- jak często myć całe ciało, by było to odpowiednie dla naszego zdrowia
- kiedy najlepiej ładować telefon komórkowy i w jaki sposób przebiega ten proces
- jaki rodzaj woni wydziela nasze ciało i od czego to zależy
- jak działa na nas alkohol
Moim zdaniem książka jest ciekawą propozycją, którą poleciłabym zarówno dla nastolatka, który nudzi się na lekcjach chemii w szkole jak i dla nauczyciela tego przedmiotu, by jego lekcje stały się bardziej interesujące. Ja mimo, że już od dawna do szkoły nie chodzę to w tej książce znalazłam sporo ciekawostek i miło spędziłam czas na lekturze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger