Anioł Stróż

 Ocena 3/3


Jak już wiecie mało czytam polskich kryminałów, bo uważam je za mniej ciekawe niż te z zagranicy.
Opis tej książki przyciągnął moją uwagę na tyle, że uznałam iż warto ją przeczytać.
Okazało się, że miałam nosa, tak dobrze napisanego kryminału psychologicznego nie powstydziliby się dobrze znani autorzy. Książka wzbudza zainteresowanie czytelnika już od początkowych stron, a umiejętnie budowane napięcie utrzymuje je przez cały czas. Moim zdaniem książka jest przemyślana od początku do końca i nie ma w sobie słabych momentów. Autorka doskonale wiedziała jakie chce wywołać w czytelniku emocje i swój cel osiągnęła. Mnie książkę czytało się bardzo płynnie, nawet opisy zbrodni mimo, że dosyć szczegółowe nie zostały stworzone tak by zniechęcić czytelnika wzbudzając w nim obrzydzenie. Podoba mi się również to jak autorka wykreowała swoich bohaterów i jak dużą rolę przywiązała do stworzenia kilku ciekawych osobowości.
Anioł Stróż to moim zdaniem bardzo udany literacki debiut i jestem bardzo ciekawa kolejnych książek Dominiki Molendy.
Maja pracuje jako psycholog kryminalny, swoją wiedzą i umiejętnościami z dziedziny psychologii wspiera komisariat policji, a w szczególności swojego zawodowego partnera Adama. Ich wiedza i umiejętności zostają wystawione na ciężką próbę, gdy w mieście dochodzi do serii morderstw.
Ofiarami są zawsze małżeństwa, a sposób działania mordercy wydaje się mieć podobny schemat.
Mimo to Maja ma spory problem ze stworzeniem właściwego profilu sprawcy. Również Adam uważa te sprawę za najtrudniejszą w swojej karierze. Tymczasem każda ze zbrodni to przegrana walka z presją czasu i kolejne osierocone dziecko. Maja oprócz tej sprawy bierze na swoje barki również inne wyzwanie, które naraża ją na bezpośrednie zagrożenie życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger