Zabójcza Biel

 Ocena 2/3

Zabójcza Biel jest kolejną powieścią z którą zetknęłam się przez przypadek, ponieważ dostałam ją w prezencie. Gdy dowiedziałam się, że autor Robert Galbraith to w rzeczywistości J.K. Rowling podeszłam do tego tytułu sceptycznie. Zabójcza Biel jest pierwszą z serii kryminałów którą przeczytałam i nie do końca wierzyłam w to, że autorka potrafi też pisać tego typu powieści. Na szczęście okazało się, że wyszedł z tego całkiem udany kryminał. Od razu przypadli mi do gustu główni bohaterowie detektyw Cormoran Strike i jego wspólniczka Robin Ellacott. Dzięki temu książkę dobrze się czytało. Galbraith stworzył zawiłą fabułę, która mnie wciągnęła. Podoba mi się też to, że książka często nawiązuje do poprzednich części, mimo że zaczęłam czytać od ostatniej to byłam w stanie jakoś w miarę ogarnąć całość. Podoba mi się ta różnorodność bohaterów i to jak mimo początkowego chaosu detektywi powoli łączą ze sobą wszystkie fakty. Ciekawa jest złożoność ich osobistych historii. Sądzę, że nie ja jedna pod koniec książki liczyłam na to, że ich wzajemna relacja bardziej się określi. Myślę jednak, że to celowy zabieg autora, by ich losy połączyć ze sobą znacznie bardziej w ewentualnej kolejnej części serii.
Do detektywa Cormorana Strike'a zgłasza się mężczyzna, który twierdzi, że przed laty był świadkiem zabójstwa dziecka. Podjęty przez detektywów trop prowadzi do zawiłej historii rodzinnej ministra kultury Jaspera Chiswella, który również zgłasza się do Strike'a chcąc by ten znalazł autora szantażu, którego ofiarą padł minister. Śledztwo jest bardzo złożone, a lista potencjalnych podejrzanych bardzo długa. Okazuje się, że jest wiele osób nieprzychylnych ministrowi. Ktoś jednak nienawidzi go tak bardzo, że będzie w stanie popełnić przestępstwo. Pracę detektywom utrudniają ich osobiste relacje rodzinne, każde z nich ma bowiem do rozwiązania swój własny uczuciowy problem.
Podsumowując książką jestem pozytywnie zaskoczona, bo po autorce książek o młodym czarodzieju nie spodziewałam się tak zręcznej zmiany gatunku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger