Pan Ciemnego Lasu - Opowieść o Shikanoko

 

 Ocena 2/3


Pierwszy raz na blogu pojawia się recenzja książki z gatunku fantastyki. W dodatku trafiłam na nią przypadkiem w Biedronce. Mając w ręce dwie książki dostałam radę : weź te, bo takiej z czarnymi stronami jeszcze nie masz (brzeg stron jest czarny, wnętrze normalne). Tak oto idąc za radą mojego mężczyzny wybrałam powieść Lian Hearn. Dopiero później okazało się, że jest to druga część. Początkowo chciałam poszukać gdzieś pierwszej, żeby poznać całość, ale po lekturze Pana Ciemnego Lasu uznałam, że ten gatunek nie jest dla mnie i zrezygnowałam z poszukiwań. W dodatku dziwne imiona użyte w książce były dla mnie przeszkodą w płynnym czytaniu i odpowiednim odbiorze całej historii. W mieście Miyako docgodzi do masakry ludności, jedynymi ocalałymi są kobieta imieniem Hina i mały chłopiec Takemaru. W wyniku splotu zdarzeń kobieta trafia pod opiekę kobiety imieniem Fuji, a chłopiec wychowuje się wśród grupy akrobatów. Wojownik Shikanoko w wyniku działań złych sił nakłada na twarz maskę jelenia, która stapia się z jego skórą i czyni z niego pół człowieka, pół jelenia. Shikanoko udaje się do Ciemnego Lasu i tam mieszka przez wiele lat. Jest przekonany, że jego syn nie żyje. Hina od lat jest w posiadaniu dwóch magicznych przedmiotów księgi zwanej Skarnicą kudzu oraz cesarskiej lutni Genzo. Przedmioty te udało jej się ocalić z masakry. To właśnie księga pewnego dnia pokazuje jej przyszłość według której ma udać się do Ciemnego Lasu i połączyć ojca z synem. Według przepowiedni tylko miłość może uwolnić Shikanoko od maski. W krainie Ośmiu Wysp panuje haos, który nastał po zniknięciu prawowitego cesarza. Shikanoko przez wiele lat usiłuje go odnaleźć, bowiem uważą to za swój obowiązek. Również w tym obecność Hiny okaże się bardzo pomocna. W książce występuje sporo magicznych stworzeń i przedmiotów, jest również duża ilość duchów i różnego rodzaju wierzeń. Dla osób lubiących takie opowieści będzie to całkiem ciekawa lektura. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger