Jak zerwać ze swoim smartfonem

   Ocena 3/3

Nie uważam się za osobę mocno uzależnioną od telefonu jednak tytuł książki tak mnie zainteresował, że postanowiłam ją przeczytać. Jak można zaobserwować w dzisiejszym świecie uzależnienie od telefonów komórkowych i mediów społecznościowych to spory problem szczególnie wśród młodzieży. Na samym początku poradnika czytelnik musi odpowiedzieć na kilka pytań, by ocenić swój stopień uzależnienia. Następnie autorka zapoznaje czytelnika z przygotowanym przez siebie 30 dniowym planem zrywania z uzależnieniem od telefonu.
Dni od 1 do 7 noszą tytuł Ocena Sytuacji – to ogólna ocena etapu w jakim aktualnie znajduje się nasza relacja z telefonem. Zmiana nawyków to dni od 8 do 14 w tym czasie następuje wprowadzanie działań poprzez np. wyłączenie powiadomień, ustawienie blokera aplikacji, wyznaczanie sobie stref bez telefonu. Ostatni najdłuższy etap zatytułowany Odzyskiwanie mózgu obejmuje dni od 15 do 30. W tym rozdziale autorka przekonuje do innych sposobów spędzania czasu i zabijania nudy niż bezmyślne wpatrywanie się w ekran. Poleca np treningi koncentracji, medytację, spacery, czytanie, spontaniczne krótkie rozmowy w świecie rzeczywistym. Głównym punktem jest przeprowadzenie 24 godzinnej separacji z telefonem i ogólne uporządkowanie swojej cyfrowej przestrzeni.
Catherine Price eksperyment zerwania z telefonem przeprowadziła najpierw na sobie i swojej rodzinie, a potem na grupie uczestników, których w książce określa mianem królików doświadczalnych. Poradnik zawiera autentyczne wypowiedzi uczestników eksperymentu, którym udało się zerwać z uzależnieniem od telefonu i mediów społecznościowych.
Ja nie przeprowadziłam na sobie tak radykalnych metod, ale usunęłam z telefonu aplikację Facebooka, bo często zaglądałam do niej z powodu pojawiających się powiadomień.
Wprowadziłam również swoją wersję cyfrowego detoksu i staram się od godziny 21 do samego rana nie sięgać po telefon by go bezcelowo przeglądać jak niestety miałam w zwyczaju.
Poradnik jest napisany przystępnym językiem i skupia się na najważniejszych aspektach omawianego tematu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 CZYTAM - POLECAM , Blogger